"ORADA BİR KÖY VAR UZAKTA "... O da BENİM KARAMANIM...

"ORADA BİR KÖY VAR UZAKTA "...  O da BENİM KARAMANIM...
icon yazarNURAN UYAR     16/04/2019     49    Facebook da paylaş

Geçen hafta sadece iki buçuk günlüğüne Karaman’a gittim. Bu kez zamanım yetmedi. “Keşke iki gün daha olsaydı” dedim.

Konya Havalimanında Karaman firmalarına ait servis araçlarının yolcu alım park yerlerine alınmaması gerçekten çok kötü bir sürpriz oldu benim için. Sırf o yüzden gezimi iptal bile etmek  istemiştim. Allah bilir işgüzar bir bürokratın azizliğidir. HAVAŞ sadece sabah ve akşam Karaman’a servis yapıyormuş. Diğer saatlerde inerseniz HAVAŞ Otobüsü yok. Yaş-yağmur demeden, elinizde valizinizle terminal alanından dış kapıya dek yürümeniz gerekiyor. Yaşlı mısınız, engelli misiniz, bir elinizde bir çocuk, bir elinizde valiz, kucağınızda bebek kimsenin umurunda değil. İnanın  abartmıyorum görüntü aynen bu. Tam bir işkence. Karaman ili milletvekillerinin ve idari yetkililerinin bir şey yapamamasını aklım almıyor. Kızgınım, çünkü ben de üç diz ameliyatlı biriyim. Neyse servise yerleşince bir ohh çektik.

Otele yerleştikten sonra hemen otelin arkasında alışkanlık yapacak bir yer var. Küçük ama çok sıcak bir ortam. GÜRME YEMEK. Sahibi Emine Ülkan Şanlitürk…hem Karaman Atatürkçü Düşünce Derneği Başkanı, hem de harika yemekler yapan biri.. bir içli köftesi var..offf harika. Karaman usulü kıymalı yumurtalı börek. Sonra yollara düştüm. Her saniyemi değerlendirmem lazım. Akşam saat 19.00’a dek Karaman’daki prensesim beni gezdirdi. Yeni yerleşim yerlerini gördüm. Maalesef yeşil azalmış, bina çoğalmış. Üzücü. Akşam Medeni Bey’in etli ekmek hazırlığı çok keyifliydi. Teşekkürler Medeni Hocam. Eve gitmeden direkt fırında yedik. Çok özlemişim. Tamam İstanbul’da da yiyoruz ama her şey yerinde güzel. İlk gün tabii ki çok çabuk geçti, çünkü varışım zaten 15.30 gibi olmuştu.

Sabah 1. İstasyon Caddesinde ÇITIR SİMİT’te güzel bir kahvaltı yaptık. Oldukça özel ve geniş kapsamlı bir kahvaltı. Ama benim kahvaltıda gözüm yok. Ben küflü peynir ve otlu gözleme tercih ediyorum. Tam bir aile şirketi. Evin beyi serviste, güzel eşi pastalar, kekler falan hazırlamış, anne ile teyze ise o güzel incecik yaprak gibi gözlemeleri hazırlıyorlar. Oldukça uzun oturduk.

Sonra Ziya ve Rıza Duru kardeşlerime taziye ziyaretine gittim. Her ne kadar birkaç kez konuşmuş olsakta “Talat Duru Anı Odası’nı görmek için sabırsızlanıyorum. Odaya  girmemizle birlikte gözyaşlarımı tutamadım. Her şey çok düzenli, güzel. Sanki Talat Amca orada gibiydi. Zordu. En son bir buçuk yıl kadar önce orada kahve içmiştik. Bana “sakın yazmayı bırakma, söz unutulur ama yazı kalır üstelik çok güzel yazıyorsun” demişti. Nurlar içinde yatsın. Karaman onu hiç unutmayacak.

O akşam güzel insan Rıza Duru bana harika bir sürpriz yaptı. Calla yaptırıp otele getirdiler…Allah’ım nasıl bir lezzet..hele o dokuz kişinin doyulmaz sohbet ortamında nasıl da güzel geçti o akşam. Teşekkürler güzel dostlar. Sağ olun, var olun…

Her gittiğimde hiç aksatmadan kabristan ziyaretleri yaparım. Dedem Bisikletçi Ali Güleç ve anneannem (cicicam) Huriye Güleç, hiç tanıyamadığımız 1940’da vefat eden dayımız Mustafa Güleç’in mezarları orada. Son yıllarda ailede en çok, hatta tek Karaman’a gidebilen benim..mezarların bakımının yapılmasını istiyorum.

Araştırınca ortaya PAK KABİR diye bir firma çıkıyor. Ethem Bey’i arıyorum. Aradığımda Karaman’da yok, Konya’ya çiçek almaya gitmiş. Akşama doğru gelip beni arayacak. İçimden “inşallah beni atlatmaz” diyorum. Ama hiç öyle olmuyor, Ethem Bey gerçekten saat 17.00 gibi arıyor beni. Ertesi gün saat 10.00 için sözleşiyoruz. Bayağı dakik. Sabah onda gelip alıyor beni otelden. Elinde mezarlarımızın konum planının çizimi var. Sistemli. Beraber mezarlık bakımı, çiçek ekimi konusunda anlaşıyoruz. Silinen yazılar tekrar yazılacak. Yıllık bakım anlaşması yapıyoruz. Fiyatlar oldukça uygun. İnanmayacaksınız tam söz verdiği gibi bugün whatsapp ile fotolar ile geldi. Bu hizmetin özellikle Karaman ve yurt dışında yaşayanları çok ilgilendireceğini düşündüğüm için buraya yazmaya karar verdim. Sanırım artık gözüm bu konuda arkada kalmayacak. Size iletişim bilgilerini de yazayım.

PAK KABİR Ethem Bey Tel: 0536 748 47 11

Tabii ki Karaman’da güzel olmayan şeyler de var. İnsanın içi acıyor. Yollarda hiç çöp kutusu yok. Çöpümü bütün gün çantamda taşıdım. Şehir içinde yeşili çok azalmış buldum. Park sorunu gittikçe artmış. Araçlar gelişigüzel bırakılmış ortalara. İnsan ister istemez “ya yanın olursa itfaiye, ya hasta olursa ambulans nasıl geçecek buralardan” diyor. Yaya geçitlerinin sarı çizgileri neredeyse tamamen silinmiş.. gerçi silinmese de durup yol veren yok. İnanılmaz birşey, en az on kez yaya geçidinden geçmeye çalıştım. Bir kez olsun duran olmadı. Dilerim en kısa zamanda onlara da çözüm bulunur.

Bu kez biraz sor ayrıldım Karaman’dan. Ama tekrar geleceğim.

Bundan beş yıl önce benim de üyesi olduğum Türkiye Gezginler Derneği üyeleri 30 kişi kadardık. Karaman’a bir gezi yapmıştık. Arkadaşlar o kadar mutlu oldular ki devamlı bana “ee ne zaman tekrar Karaman’a gideceğiz” deyip dururlardı. Bu yıl Eylül ayında geziyi tekrarlamaya karar verdik. O gezimizde Çatalhöyük ve Konya vardı. Bu kez Ermenek gezilecek. Programı yapmaya başladık. Bakalım gerçekleşecek mi gezimiz? Blue Rain Travel ile birlikte ciddi ciddi çalışıyoruz. Evet “bekle bizi Karaman” diyoruz şimdilik.

Karaman gezimi kısaca sizlerle paylaşmak istedim. Beraber gezmiş gibi olalım. Hani atalarımız “gidenler gidemeyenlere anlatsın” derler ya işte öyle. Bu masal da burada bitmiş.

Sevgiyle kalın, hoşça kalın.

• İLETİŞİM & ULAŞIM
  • Osmaniye Mah. Fabrikalar Cd. No:44
    Bakırköy / İST
  • 0212 542 68 33 / 34
  • 0212 542 68 43 / 54
  • Fax: 0212 542 68 60
  • info@ikev.org.tr
  • • Reklam
Copyright © 2017 İKEV, İstanbul Karamalılar Eğitim ve Kültür Vakfı     [ Web Tasarım & SEO by WEBMESLEK ]